fredag 5 juli 2019

2018-12-07 Simultima presenterar: Moira Segerkrank, Högandal!

Då var det dags för det andra avsnittet i Simultima presenterar, vill du synas här? Är det din skapelse som får stå i rampljuset nästa gång? Skicka peta på Said på chatten.

Moira Segerkrank - Högandal!

Moira Segerkrank är en arton år gammal häxa från den stora och rika familjen Segerkrank. Hon är yngst i syskonskaran, med fyra äldre bröder och har alltid sett upp till och bråkat med dessa. Hon tillhör elevhemmet Ignis och passar väldigt bra i sitt elevhem med ett humör som kan flamma upp men falna lika snabbt igen. Moira är slagman i Ignis skollag och är en duktig om än kanske lite väl aggressiv quidditchspelare.

Hennes ena bror Camhlaidh Segerkrank är lärare på skolan, till Moiras stora förtret, det är besvärligt att kombinera att ha en bror som lärare, speciellt i ett ämne som hon är usel på. Överlag så är Moira dålig på de teoretiska ämnena, så pass att hon var nära att få gå om andra året, men lyckades precis klara det med sommarskola. Hon klarar sig dock ganska bra i de mer praktiska ämnena, speciellt skötsel av magiska djur.

Moira trivdes bra i mugglarskola, och även om hon är renblod så verkar hon nästan sakna den världen i bland. Men hon har många vänner, överallt, är för det mesta glad och kan hitta på en massa olika upptåg, fester och annat som roar henne.Det som jag tycker är roligt med Moira är hennes starka känslospel. Att hon kan gå så upp och ner. Att saker lätt blir väldigt stora och starka för henne, även om de kanske inte är det egentligen. Hon är även relativt öppen för de flesta typer av roller att spela mot.

Spelare: Jag som spelar Moira heter Johanna (Katze på offen) och har under 2018 suttit som ledamot i styrelsen. Jag är även en av dem som drog igång och skapade Högandal. Jag har lajvat och rollspelat sedan jag var sexton. Chattspelat har jag gjort till och från under ett antal år också, vet inte exakt hur många. Jag har varit aktiv i många olika föreningar och varit valberedare för Sverok. Numera läser jag sista året för masterutbildningen inom bibliotek och informationsvetenskap. Målet är att jobba som barn och ungdomsbibliotekarie. Jag är skåning, har fyra katter, drömmer om att bo på landet i ett fint litet hus. Inom alla typer av rollspel tycker jag om känslospel och relationer. Drama på det lilla snarare än det stora. I mycket tycker jag om jordnära karaktärer och har inga problem att spela ganska vanliga och alldagliga roller som möter sådant som är fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyhetsbrevet

En glad sommar och god fortsättning till er kära Simuler! Här återuppstår bloggen och ett nyhetsbrev till er gällande alla nya och relativ...